Nádraží Těšnov - demolice v roce 1985
Nádraží Praha -Těšnov bylo koncové nádraží ve středu města a byla to monumentální stavba. Novorenesanční budova bývala údajně nejkrásnější nádražní budova ve střední Evropě. Stavbu nádraží financovala Rakouská severozápadní dráha, architektem byl Karel Schlimp, rodák z Velenice u Žatce.
Těšnovské nádraží na rozhraní pražských čtvrtí Nové Město a Karlín vyrostlo v letech 1872 až 1875. Bylo to dílo Rakouské severozápadní dráhy, která na počátku 70. let 19. století začala budovat nové dálkové spojení Vídně s Berlínem. Do provozu bylo nádraží předáno 15. října 1875. Demolice nádraží - 16. března 1985.
Až do roku 1919 neslo název Severozápadní. Pak bylo pojmenováno po významném francouzském historikovi a slavjanofilovi Ernestu Denisovi – Denisovo nádraží, Pražané mu ovšem říkali Deniska.
Za okupace ho Němci znovu přejmenovali, a to na Moldau Bahnhof čili Vltavské nádraží. Po válce se nádraží vrátil jeho název Denisovo, po únoru 1948 ovšem zase bylo všechno jinak. Jelikož komunistický režim nepřál prvorepublikovým názvům, bylo nádraží pojmenováno Těšnov.